Faen,jla ** dag!

Idag har det varit en hemsk dag. Vaknade som vanligt runt 6 eftersom jag var tvungen att hinna med att duscha, tog det lungt och hann som alltid perfekt att kl blev tjugo i åtta. Men blev först tokig på min jacka som hade snurrat sig, tappade bort nycklarna och hittade inte busskortet. När jag precis gick ut ut huset, ser jag bussen åka förbi." JIOHO! Då blir det till att ta mopeden" tänkte jag. Jag berättade allt för mamma, letade fram ett par tjockare byxor (det var ju bara -2 grader ute!!) gick ut och skulle starta moppen, om ni läste ordentligt så var det ju -2 grader ute i morse hos mig, så.... ja låset hade frysit det var bara för mamma att klä på sig (vid det här laget hade jag hunnit få 2 utbrott). Jag tänkte då kan jag vara snäll och gå ut till bilen och skrapa is, haha så komiskt låsen hade frysit på bilen också så jag fick gå in från bakluckan och låsa upp (ja våran bil är gammal). Då fick jag ju självklart inte upp dörren eftersom den också frysir fast (vid det här lagat så hade jag hunnit lacka ur 2 gånger). Mamma kom ut och fick självklart upp dom. "Jaja" tänkte jag jag kan väl i alla falla skrapa bort isen, men fan heller jag lyckades inte ens med det. Jag fick ett yttligare utbrott och mamma fick göra hela jobbet + att hon hade en sur Sofie med sig hela tiden också.    

Jag kom i alla fall i tid till skolan, och härifrån flöt det på ganska bra förutom vissa saker vilket jag har lyckat förträngt tack vare mina underbara vänner :) <3
Snat ska jag ut och gå i mörkret och sen ska vi iväg på Öppet hus i Gimo på Bruksgymnasiet. Hoppas det går smärtfritt undan ;D

Men jag ska väl ta och röra på mig, zumzumzum :)


I sommras i Hudiksvall vid Linnea och Tinas stuga <3

Kommentarer
Postat av: josefine

kolla gärna in min blogg!:)

2008-11-17 @ 17:39:11
URL: http://josefineeholm.blogg.se/
Postat av: Malin

ja,sånt där är jobbigt och man känner en enorm press på sig =D

2008-11-17 @ 19:09:34
URL: http://malinja.blogg.se/
Postat av: art of Jesus

härligt, dom kostar 50:- :)

2008-11-17 @ 22:07:18
URL: http://artofjesus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0